Los temas de David Hughes suelen ser actuales y las composiciones tienen una escenografía teatral. Sus dibujos son ásperos y crudos de color, con un ligero toque amargo del humor. Los personajes emprenden con absoluta libertad un vuelo histérico de la realidad, pero los parajes son reconocibles. Es arisco, seco y agresivo en su estilo, pero es esencial en su credibilidad y proceso evolutivo. Tiene algo de inquisidor y de reto desafiante al espectador, pero esa aparente crueldad es simplemente el rasgo gráfico adoptado, un camino como otro cualquiera, que lo recorre con soltura por falta de prejuicios conceptuales. Bastante paralelismo con la obra de Ralph Steadman.
ENG: ‘Hughes has captured something ineluctably English in the combination of seediness, violence, sensationlism and humour; the book’s biggest effect, however is the resonance of the present-day story, which will leave at least one haunting question ringing in your head.’
He has drawn for The New Yorker, Playboy Magazine, Esquire, GQ, Entertainment Weekly, The Observer and Time Magazine among others. Now and then – okay, twice now – he has also turned his hand to the graphic novel; firstly with Walking The Dog and now The Pillbox, which is all of the following: a ghost story; a sketch of the kind of seaside town «they forgot to bomb» (to quote somebody or other), an account of human damage and a scratchy, sometimes minimalist exercise in artistic bravura. Turns out he’s very good at graphic novels too.