La compañía Tiger of Sweden tiene su origen en la pequeña ciudad sueca de Uddevalla, y fue creada a principios del siglo pasado por dos sastres, Markus Schwarmann y Hjalmar Nordström. La compañía escandinava se dedica a la venta de un conjunto de productos que incluyen ropa, zapatos y gafas, mientras que su ámbito de venta se limita sobre todo a Europa y Canadá. Ahora mismo, Tiger of Sweden posee un par de líneas de ropa, llamadas de etiqueta negra y de etiqueta de plata, esta última incluyendo productos más modernos e innovadores. En un principio, la marca estaba más enfocada a los hombres y sobre todo a la confección de trajes, aunque ahora posee tres líneas de colección, una para hombre, otra para mujer y una última de ropa más urbana para el día a día llamada Tiger of Sweden Jeans. Tiger of Sweden nos ofrece la ropa que necesitas para ir a trabajar de una manera sobria y formal, pero al mismo tiempo moderno. De traje, con una blazer, de camisa, blusa o con camiseta, la formalidad en tu lugar de trabajo o el evento al que vayas es importante por lo que Tiger of Sweden pone a nuestra disposición su gran experiencia en la confección de trajes y americanas que le da su más de un siglo de historia y nos ofrece unos diseños elegantes y atrevidos.
ENG: Tiger of Sweden’s history started in 1903 in Uddevalla, a small town on the Swedish West coast. The brand’s foundation is based on a strong ready to wear suiting collection drawing on solid tailoring skills refined for over 100 years. In 1993 our brand was repositioned with a clear vision of “taking the suit out of the bank into the street”. Since then, Tiger of Sweden has gone from being a tailoring brand for gentlemen to become an international design brand, including men’s, women’s and Jeans collections with a wide range of shoes and accessories. The brand constantly challenges the fashion scene and is positioned as a high attitude brand in the affordable luxury segment. Tiger of Sweden attracts a creative citizen, who moves effortlessly and in style between different cosmopolitan environments, an independent individual that loves the clean, well fitted tailored cut, with high quality and modern Scandinavian attitude. Tiger of Sweden breathes “a different cut” a symbol for different mindset that implies a constant ongoing development, both design-wise and intellectually. The unexpected combinations of silhouette, cuts, materials and details have given the brand its unique position.
Tiger of Sweden works in close collaboration with the best fabric mills available, developing its own fabric designs that create the brand’s uniqueness. Combining materials with a clean cut based on craftsmanship creates the unique and beloved Tiger fit, whether it is a suit, blazer or a pair of jeans.
Punto de venta: BY C tienda multi-marca. Unión, 8. Palma. Mallorca. http://www.byc-palma.com