INFOMAG MAGAZINE

La ‘AESTETICA’ en proceso de convertirse en el nuevo canon de belleza by Roe Ethridge

Di adiós a la belleza estética tal y como la conocías. Pues una nueva revolución está entrando en el mundo de la moda con mucha fuerza, la «Aestetica». Un tipo de belleza que lo cambia todo. Después de que la modelo con rasgos de «alien» Molly Bair desfilase en las mejores pasarelas del mundo está habiendo un drástico cambio en el mundo de la moda.
Ahora todos los diseñadores buscan la imperfección conocida como tal en el ser humano, el antónimo de la estética, la ‘Aestetica’. Otro tipo de estética totalmente contraria a lo conocido. Como es el caso de Molly.
El fotógrafo Roe Ethridge a captado a la perfección esta nueva revolución del drástico cambio a conocido como belleza haciendo un ‘Lookbook Fall 2015’ sobre la nueva ‘Aestetica’ para la revista Dazed.
Para poder entender esta próximo canon de belleza tenemos que obligarnos a olvidar todo lo que hemos aprendido sobre belleza y estética hasta el momento. Tenemos que lavar nuestra mente para poder absorber esta nueva forma de ver el mundo. Dónde lo comúnmente conocido como imperfección o defecto físico ahora es visto como belleza, o incluso deseable.

roe-ethridge-for-dazed-march-2016-177-603x840

Roe Ethridge (American, born 1969) studied photography at the Atlanta College of Art. He shoots in “editorial mode” and also borrows images already in circulation, including outtakes from his own commercial work, sometimes already published in other contexts. “Everything seems to end up in a magazine sooner or later,” Ethridge has said. Drawing upon the descriptive power of photography and the ease with which it can be accessed, duplicated, and recombined, the artist orchestrates visual fugues, juxtaposing, for example, a picture in which he has superimposed an image of a plain white plate, grabbed from Bed Bath & Beyond’s website, on a checkered Comme des Garçons scarf; a photograph of a model dressed in an Alexander McQueen shirt posing against a tripod, which he took at Pier 59 in New York; two filmic pictures of a Julliard ballet student; a still life of moldy fruit he previously published in Vice magazine; a catwalk shot from the Chanel spring 2009 fashion show grabbed from The New York Times; an image of a pumpkin that is a magnified close-up of a sticker; and a picture of a red bag in a corner of the artist’s studio. The pictures acquire their meaning from the salient way in which they have been shuffled, sequenced, and laid out in nonlinear narrative structures. Combining and recombining already recontextualized images, Ethridge at once subverts the photographs’ original roles and renews their signifying possibilities.

Salir de la versión móvil